Allt viktigt som jag säger har jag stulit från en bok

0kommentarer

Jag tittar på allt jag måste göra. På mitt bokutkast som ligger framför mig och som jag inte kan vänta med att äntligen få börja jobba på riktigt med. Men jag kan inte riktigt ta mig för det. Jag känner mig sorgsen, ihålig och förbannad. Jag är rastlös. Rastlös på sättet som gör ont och vekrligen gnager i en, det är som om jag har feber i själen. Jag lyssnar på Kent och springer runt runt i huset och funderar på om jag ska sätta mig på bussen om en timme eller inte. Vad som helst bara jag kommer härifrån. Vad som helst bara jag stannar. Jag vill skrika och jag vill vara tyst. Jag vill försvinna in i mina böcker och jag vill bara uppleva verkligheten. Framförallt vill jag skriva. Men så spelas en distad låt från Hagnesta Hill - "Allt viktigt som jag säger har jag stulit från en bok" - och jag faller för min rastlöshet igen. Jag tror den kommer äta upp mig inifrån.
 

Kommentera

Publiceras ej