En oväntad vecka

0kommentarer

Den här veckan är veckan då jag förvandlas till en zombie. Om nu inte för att apocalypsen kommer så för bristen på sömn. Från och med ikväll kommer jag inte att sova särskilt mycket förrän på lördag, men det gör ingenting. Det kommer vara värt det.
Ikväll ska jag nämligen gå på midnattspremiären av The Hobbit: Samugs desolation med några klasskompisar. Vi ska klä ut oss och allting. Jag och ena ska vara hobbitar och ha piknick och den andra ska vara Aragorn. Sedan ska de sova hos mig och det kommer bli kul.
På torsdag blir nästa sömnlösa natt då jag har luciatåg med skolan klockan 05.30 på fredag och min hobbit vän kommer sova hos mig.
På fredagen var det tänkt att jag skulle på en luciahajk men jag vet inte om jag ska dit längre. En kompis undrade om han fick sova hos mig för han är med i den lilla kören som ska till Trondheim på lördagen då han inte hade någon annanstans och sova och har flera timmars tågresa till skolan. Jag vet inte vad jag kommer göra. Jag vill ju hjälpa min vän men jag vet samtidigt att jag inte om jag är tillräckligt osjälvisk för att bara hoppa av luciahajken som jag verkligen sett fram emot.
Oavsett hur fredagen dock slutar så kommer jag på lördagen att se på The Hobbit igen med mina kusiner vilket kommer bli hur mysigt som helst och jag längtar verkligen till det.

Det är en lite oväntad vecka kan man nog säga som ligger framför mig. Med saker som att folkskygga och socialtokempenta jag nu mest troligt kommer ha människor jag nästan inte känner sovandes hos mig. Men jag tror det kommer bli bra. Jag får se det som Bilbo när han gav sig ut på sin oväntade resa och jag fylls ju faktiskt av en längtan. Om det bara hade varit en resa i stället för bara en vecka.

Kommentera

Publiceras ej