The carnival

0kommentarer

Ett litet hål att andas i. Ett litet hål att fylla detta inlägg med. Jag har egetnligen inte tid eller ork just nu, måste packa inför lägret som jag ska på imorgon innan jag blir borta i två veckor, men det här vill jag verkligen berätta.
Jag var ju på yran i lördags och efter en del kaos på förmiddagen med jobb och borttappade plånböcker lyckades jag äntligen ta mi iväg med syster och bästa vän. Vi tre gick runt lite bland knallarna, skaffade band till yran och sen såg vi känn ingen sorg. Det blev ingen allsång men hela sallongen grät tillsammans flera gånger och det var fint det med. Sedan mötte vi upp med mina två andra bästa vänner och åt och så innan vi snodde en affisch och kom in på området. Sedan var kvällen helt magisk. Vi såg First Aid Kit som var så fina och underbara på stora torget från första parket. Sedan tittade vi in på Oskar Linnros innan vi bestämde oss för att åka karuseller fram till Johnossi och Amanda Jenssen skulle spelas. Tyvärr kunde vi inte se båda så vi splittrade upp oss. Jag och syster gick på Amanda och lyckades få fantastiska platser i det smockfulla tältet och hon var helt otrolig. Är fortfarande helt överväldigad. Sedan blev det presiddenttalet på ett smockfullt torg med Jämtlandsflaggor och fyrverkirier i halvmörkret och "Jamtland. Jamtland, jamt o ständut" och Jämtlandssången. Det var häftigt. Och avslutningsvis blev det Alice Cooper innan vi åkte hem till mig för nattvika och sömn. Vi kom inte hem förrän runt tre.
Igår var också en fin dag. Vädret var fantastiskt och när vi vaknade bakade vi scones och kokade te och hade picknik frukost ute på gräsmattan i solen. Vi tog med oss gitarren ut och spelade lite och sedan låg vi där och åt glass och läste större delen av dagen. Det var fint. Jag skulle vilja spendera fler dagar på det viset men nu blir det ju Norge och sedan förberedelser inför gymnasiet. Men det blir nog bra. Jag är peppad. Tänker bara i noter, har Håkan som våldgästar min hjärna allt för ofta och jag håller på att lära mig gitarr på riktigt nu. Så det blir nog bra även om vi kanske inte ses på ett tag nu.

Kommentera

Publiceras ej