Vacker som en dröm

1kommentarer

Jag vaknade nu imorse och ville nästan gråta för hade en så otroligt fin dröm.

Jag drömde om en speldosa och den var så vacker att man inte kunde tro sina ögon. Jag fick den av en lika vacker man som jag var på flykt med men som jag egentligen borde ha hållit mig borta från. Vi fick inte känna varandra. Vi fick inte röra varandra för vi kom från olika världar. Men vi gjorde det i smyg under vår flykt och hela tiden kom det tillbaka till den där speldosan som var så vackert snidad och med dansande figurer i silver och spelade så fin musik.

Fast ändå var det nog inte själva drömmen som var vacker, snarare känslan av den. För den var verkligen en dröm som man kunde känna, nästan som om den var på riktigt. Och det är nog vad jag kanske önskar att den var.

1 kommentarer

Lemon

06 Jul 2013 16:52

Så vacker dröm! Ibland brukar jag också drömma på det viset. Man vill nästan aldrig vakna, eller hur?

Svar: Kan inte annat än hålla med. Är så sorgligt när man vaknar och den fortfarande lever kvar som ett minne som aldrig kan upplevas igen.
Erica

Kommentera

Publiceras ej