Bort

1kommentarer

Inatt ska jag bort. Jag kommer inte vara hemma och jag kommer inte sova i min egen säng. Jag kommer befinna mig nästan exakt 7,6km härifrån hos min bästa vän. Det känns lite underligt måste jag medge. Inte att vara där, det har jag varit förut, men att sova där. Det är första gången jag gör det ikväll trots att vi varit vänner sedan dagis och bästavänner sedan förstaklass, och jag vet inte ritkgit vad jag ska förvänta mig. Men det känns fint och detb lir nog en bra kväll. Vad annars kan det bli när jag ska få spendera tid med en av de personer jag älskar allra mest?
 
En sak jag tänkte på nu när jag höll på att packa är att vi alla har de där sakerna vi inte kan lämna huset utan. För vissa är det mobilen, andra det där turarmbandet eller plånboken. Jag har ju själv sådana saker jag alltid har med mig och jag tänkte visa dem för er. Så här är sakerna som du skule bli förvånad över att inte hitta i min väska:
 
 
Uppifrån från vänster är det alltså: Mina akvarellpennor (inte ett måste men ofta med), min kallender, dagbok/sketchblock, ritkol, bok (ändras ju rätt ofta), skrivboken, min promarkerlåda (följer med när akvarellpennorna gör det), penskrinet, ritblocket + hörlurar, och fixativet under lådan.
 
Så de är i princip de saker jag aldrig går hemifrån utan. Vad har ni för saker ni inte kan gå utan?
 

1 kommentarer

Lemon

29 Jun 2013 01:06

När jag var något yngre kunde jag inte gå någonstans utan minst två böcker (oftast tre) med mig. Nu brukar jag klara mig med en bok, om det gäller en eftermiddag eller liknande. Men förutom böcker har jag alltid med mig min plånbok, hörlurar, pennor och suddigum, en svart promarkerpenna (om jag inte tar hela mitt pennskrin med resten) och ett block av någon form som jag kan skriva i. Kan inte lämna hemmet utan tofsar och hårspännen heller. Får alltid släpa omkring på tunga väskor och tygkassar! ^^

Kommentera

Publiceras ej