En bekännelse från din vän

0kommentarer

Jag har en bekännelse att göra: Jag har inte gjort något av det jag skulle idag igen. Så nu har jag en hel del saker jag måste ta tag i men ingen tid att göra det. Det kommer sluta med att jag måste stanna upp sent inatt och kliva upp tidigt imorgon om jag ska hinna göra allt det där som jag måste innan måndag. Innan verkligheten får fly för nästan en månad och jag bara kommer skriva. Jag ska försöka skriva den där berättelsen jag tänkt på så länge, men jag kan inte lova att jag kommer göra det. Jag kan egentligen inte lova att jag kommer göra någonting. För precis som idag är ett så tydligt tecken på har jag ingen självdiciplin. Allt jag måste och försöker göra resulterar alltid i något helt annat, men jag ska försöka den här gången. Jag tror jag behöver det. Jag behöver nog känna att jag klarar av någonting igen och jag tror att skriva är ett fint sätt att prova det på.

Men nu måste jag nog sätta fart om jag ska hinna.

Kommentera

Publiceras ej