Fri till slut

0kommentarer

Jag skulle egentligen skrivit redan i fredags, men jag han inte och sedan tappade jag bort datorn. Men jag har hittat den och nu tänker jag äntligen skriva det där jag funderat på i flera dagar. Jag har nämligen en sak att berätta för er, en väldigt rolig sak. Jag blev nämligen en av de två som fick ta emot årets kulturstipendium. Alla sa att jag såg så chockad ut och kunde inte förstå varför men jag trodde verkligen inte att jag skulle få det. Jag trodde det skulle vara någon av mina två musicerande vänner som skulle ta emot det och när det dessutom var två som skulle få det var det ju självklart att de skulle få det. Men det var det inte. Jag fick inte spela mitt stycke dock. Det var ingen som sa när jag skulle spela det och då fick jag inte spela det alls.  De ville nog inte höra mig spela ändå.  Sedan fick en av de där killarna som jag inte kommer så mycket överrens med ett extra stipendium för att han är en så otroligt duktig musiker (vilket han verkligen är och han förtjänade sitt stipendium mycket mycket mer än mig) och sepalde sitt solo och gjorde hela showen till hans. Jag missunnar inte honom det egetnligen, världen förtjänar att höra honom göra magi med pianot, jag blev bara besviken över att jag inte kunde visa vad jag egentligen kunde när jag väl fick chansen. Men det gör inte så mycket egentligen. Jag var så nervös att jag förmodligen bara hade spelat fel ändå. Jag spelade mitt solo för syster hemma i stället.
 
Igår var jag i staden med fmailjen och gratulerade min kusin som inte är en kusin på studenten och idag åkte min syster till Skottland och pappa med farmor och kusiner för att baka tunnbröd. Så jag och mamma har varit hemma själva idag. Hon har spelat och sjungt på sin gitarr och jag har tecknat. Det har varit mysigt. Sedan kom pappa hem och vi såg på The Hobbit och nu sitter jag och lyssnar på Misty Mountains.
 
Jag har varit så otroligt trött de senaste dagarna och egentligen inte orkat så mycket, men det i alla fall tillräckligt för att skriva om. Men det gör inget att jag är trött. Jag kommer ta igen det nu för vet ni vad? Jag är äntligen fri till slut.
 

Kommentera

Publiceras ej