Tårar

0kommentarer

Idag har jag gråtit fyra gånger. Det var nära på att bli fem men det blev det inte. Och vet ni? Jag vet inte ens varför. Eller det gör jag väl egentligen.
  1. gången var klockan tre på morgonen på grund av nog den finaste och sorgligaste bröllopsscenen någonsin som förekom i Robin Hood.
  2. gången var någonstans mellan min dröm och vakenhet. Orsak? Drömmen.
  3. gången var av lycka nu i eftermiddags.
  4. gången var nu. För att jag bara känner mig så otroligt hopplös trots allt det fina som hänt idag.
Och ändå vet jag inte varför. Det är inte sådant som brukar beröra mig märkvärt mycket egentligen. Jag antar att jag är i något slags känslomässigt kaos eller något (för ovanlighetensskull.) Jag vet inte ens hur jag ska förklara. Allt känns bara så konstigt. Men jag tror jag mår bra. Det känns ju trots allt mest fint, fast det känns sorgset. Jag tror inte jag kan förklara bättre. Jag hoppas ni förstår. Ni brukar ju trots allt vara bra på det och jag antar att det är därför jag skriver det. För att ingen annan skulle läsa och försöka förstå utom ni. Tack för det.

Kommentera

Publiceras ej