Flickan med ord på sina armar

0kommentarer

Jag är flickan
      med armarna full
av alla ord jag aldrig
   vågat säga
 
men i en dröm
      får jag nog mod
att säga allt det där
   som bara blivit ord.
 
Men hur kan man
      tro på dom
ord som bara
   blivit lögn?
Och gömd glömd
      för aldrig,
men kanske var dom
   alltid sann.
 
Så med bläcket
      präntar jag in
ord som bara tårarna
   kan förstå.
 
Och hur kan någon
      svära på ord,
svära på de tårar
   som fanns för oss?
 
Men nu är dom
      borta
för kanske
   alltid.
Aldrig kan jag
      tala
mer än som en
   splittrad dröm.
 
Och allas ögon
      undrar.
Allas ögon
   söker
efter något som
      inte
längre ens finns
   kvar hos oss.
 
För hon var flickan
      med armarna full
av alla ord hon aldrig
   vågat säga.
 
Och med bläcket
      i ådror fast, still.
Fruset av den tid som aldrig
   rört ett liv.

Kommentera

Publiceras ej