Nu är kungen död och hans drottning är fri

0kommentarer

Jag var i Stockholm för några dagar, men det märkte du nog inte? Jag köpte böcker där. Fina böcker. Böcker jag tänkte på dig när jag köpte, men du bryr dig nog inte? Jag skickar sms efter sms, inbjudan efter inbjudan, men du ser dem nog inte? Eller så bryr du dig bara inte tillräckligt för att ens säga nej. Säga att du inte heller orkar längre. I stället förnekar du det de få gånger vi ses, de få gånger vi ens pratar. Men vi vet nog båda två att det är så. Och jag dör sakta inifrån tack vare det. Det påminner mig om varför jag tycker så mycket om böcker, varför jag föredrar fiktion före verklighet. Böckerna är det enda som kan rädda min döende själ, men den har fortfarande feberfrossa och tror inte den orkar bära mig längre. Snart kommer det inte finnas ens minsta spår kvar av den jag var inom mig. Det kommer vara borta och jag vet inte vad som är bäst egentligen. Men en sak är jag säker på: Om jag var kungen i vår alldeles egna sagovärld, då kommer du snart att vara fri igen.

Kommentera

Publiceras ej