Waste of paint

0kommentarer

Det händer inte så mycket i mitt liv nu och samtidigt händer det så himla mycket. Men jag läser mest, jag måste ju. Men det är så många känslostormar inom mig just nu och det konstigaste är att det nog inte är tack vara människor i mitt verkliga liv utan karaktärer. Samtidigt är det väl som det borde då, jag har ju trots allt alltid gömt mig bakom böcker och berättelser som många lever men ingen levt. Jag lyssnar mycket på musik också och det underlättar så sjukt mycket. Musiken säger verkligen allt det där jag inte kan förklara men som är så himla sant och jag vet att det är kliché men att det ändå tycks vara sant. Det är förundransvärt.

The last few months I have been living with this couple.
Yeah, you know, the kind who buy everything in doubles. 
They fit together, like a puzzle.
And I love their love and I am thankful 
that someone actually receives the prize that was promised 
 
***
 
My head feels weak and suddenly 
it's clear to see that it's not them but me, 
who has lost my self-identity.
As I hide behind these books I read, 
while scribbling my poetry,
like art could save a wretch like me

Kommentera

Publiceras ej